Alla inlägg under juni 2010

Av marie - 23 juni 2010 12:30

och Tea har börjat att må bättre. Valparna är i dag 3 v och 5 dagar. Nu har dom börjat att lämna valplådan. Dom tycker det är lite läskigt att gå på den hala plastmattan i hundrummet. Tea har börjat att tillåta Molly att komma in till valparna och det tycker hon är jätte roligt. Hon pratar med dom och kollar av dom så att dom är rena. Jag tog några kort på dom igår........      

     

Av marie - 19 juni 2010 14:58

Nu äntligen har jag tagit nya bilder. I torsdags när jag kom hem från arbetet så hade Tea 41 grader feber igen. Det blev till att åka ner till Blå Stjärnan  på kvällen med henne och alla valparna ( dom är bilvava vi det här laget). Dom gjorde ultraljud på bröstet där hon har sin inflammation och såg att det stod vätska i det. Pencillinet har inte hjälpt ett dugg.. Dom skar upp bröstet några centimeter och tömmde det på var och vätska. Vi var inte hemma förrän efter kl 24,00 på natten.  Nu ska såret vara öppet och det ska spolas varje dag med natriumklorid och försöka att tömmas på varet.Det är tur att jag själv  arbetar inom vården så lite kunskap har jag ju. Valparna matar jag var 4e timma med nötfärs,valpfoder blandat med mjöljersättning och jag kan säga att bordskicket inte är det bästa.Dom blir ganska kletiga så bli inte förskräckta när ni tittar på bilderna.Jag vill att Tea ska får dia när hon själv vill och orkar för hon har ganska så ont.

Av marie - 14 juni 2010 20:08

så kommer det ev nya till helgen.Det har varit lite mycket idag.Mina barn ringde mig till arbetet i dag och sa att Tea hade spytt ner hela hundrummet och hon låg på sidan och var nästan orörlig.Hon kunde inte gå på benen. Linn tog då tempen på henne och då hade hon 40,7grader så jag har tillbringat hela dagen på Blå Stjärnans djursjukhus men kalkdropp och vanligt dropp.Som tur var så var det inte någon moderkaka kvar i livmodern utan ``bara´´ kalkbrist och ev lite mjölkstockning i ena bröstet. Vad fort det gick för i går kväll så var hon hur pigg som helst.Kanske lite slö i morse när jag gick till arbetet.Nu mår hon bättre och har både ätit,druckit och varit ute och kissat ,så nu stödmatar vi alla 7 då mjölken har sinat lite av febern.Det är tur att  Linn  har sommarlov och är så duktig som hon är. Jag har god hjälp av henne.

Av marie - 7 juni 2010 20:22

Jag har tyvärr inte hunnit med att lägga ut några nya bilder förrän nu.

I veckan som gick fick vi med stor sorg   ta bort en liten svart/vit hane pga av att han gick ner i vikt i 4dagar och till sist så var hans buk jätte stor och uppsvullen.Han kunde inte heller hålla värmen och så var han slö. Jag skulle kunna tro att han hade tarmvred.Jag har också en liten svart/vit tik som jag stödmatar och lägger till henne extra många gånger till Tea men hon följer iallefall sin viktkurva och hon är pigg. Jag väger alla varje dag så att jag har koll på att alla äter som dom ska. Biblue hanen ``Neo´´han är desto tjockare. Han följer sin viktkurva i överkant.Här är han på bild. Var är min mat.......????

  

Skapa flashcards